Motoryzacja

P1000259

Junak M20 SPT 350, 2011r.

Junak M20 sprzedawany przez sieć dealerską firmy Almot, to znany już w wielu krajach świata model SPT 350  chińskiego producenta Regal Raptor.

Maszyna na każdy teren. Krótki rozstaw osi , wysokie, dosyć miękko zestrojone zawieszenie zapewnia duży komfort jazdy na każdej nawierzchni. Pokonywanie zakrętów też nie stanowi problemu, już po kilkunastu przejechanych kilometrach można dobrze wyczuć motor.

Hamulce:  Przednie koło hamują dwie tarcze po 300mm, na tylnej osi 240 mm. Do każdej tarczy  zaciski dwu tłoczkowe. Taki zestaw pozwala się czuć bezpiecznie, zatrzymanie pojazdu nie stanowi większego problemu. Na przyszłość trzeba będzie znaleźć markowe zamienniki klocków, to dodatkowo poprawi hamowanie.

Sinik: 320 ccm z łatwością daje sobie radę z 160kg nadwoziem. Moc nie powala na kolana, i tak naprawdę nie do końca wiadomo ile tam jej jest. Almot podaje że najmocniejszy hamowany egzemplarz miał 27km. Jeśli chodzi o odczucia, silnik chętnie wkręca się na obroty, przyśpieszenie jak na taką pojemność jest zadowalające. Mój niedotarty motor na początku jechał max 100km/h, aktualnie przy przebiegu ok 900km v-max oscyluje w granicach 120km/h. Wiem że jest jeszcze kilka sposobów na podkręcenie silnika tak by spokojnie osiągał 140, ale na to przyjdzie czas, aktualnie docieranie trwa, tak więc staram się nie w większości przypadków nie przekraczać 7 tyś/obr., ale od czasu do czasu wkręcając obroty wyżej.

Spalanie jakie aktualnie mi wyszło, 3,5l/ 100km.

Usterki, naprawy:

  • Od samego początku miałem problem z czerwoną lampką która pojawia się na konsoli.  W tym modelu oznacza to problemy z wtryskiem lub temperaturą cieczy chłodzącej/chłodzeniem. Problemem okazały się diody wlutowane na przewody wentylatora oraz czujnika temperatury cieczy.
  •  Na liczniku 870km, pojawił się problem z pompą hamulca przedniego, wygląda jak by był zapowietrzony, ale na początku działał idealnie. Pompa do reklamacji
  • Przy 300km zgodnie z zasadami instrukcji zrobiłem przegląd. Brakowało śruby przy chłodnicy, musiałem uzupełnić płyn chłodniczy.
  • Podczas jazdy strasznie piszczał zbiornik paliwa. Gumy, na których  z przodu trzyma się zbiornik, owinąłem taśmą izolacyjną, a grubą taśmą okleiłem miejsce w którym fotel styka się ze zbiornikiem. Pisków od tej pory brak :)

Modyfikacje, nic specjalnego, kilka wizualnych i użytkowych gadżetów.

  • Oryginalne kierunki zastąpiły odpowiedniki LED z Rometa Divisiona, w komplecie z przerywaczem.
  • Wętylki ozdabiają aktualnie nakrętki w kształcie kostki do gry.
  • Na kierownicy pojawił się wodoodporny pokrowiec na komórkę/nawigację
  • Zamontowałem kufer 48l firmy V-CAN
  • Felgi ozdobione są czerwonymi paskami
  • W kolejce do zamontowania czeka gniazdko zapalniczki, zastanawiam się  gdzie je umieścić.
Motoryzacja
  1. ralph

    hey to ty mnie wyprzedziłeś o 2 tyg. podpisując umowę z eksporterem??
    pozdr. Ambasador Ralph

  2. ralph

    importerem sory

  3. szaraq

    Przy jakiej jeździe wyszlo Ci spalanie 3,5 l ? Da radę np jadać ekspresówka 80-100 zejść poniżej 3 litrow ? :P
    Myślę duużo nad tym junaczkiem ale jedyne co mnie trochę zniechęca to spalanie ( moze dlatego ze nie wiem podczas JAKIEJ jazdy ono tyle wynosi.. ) i przez to skłaniam się ku słabszym motorkom 250cc z zippa czy keewaya które osiągają 2,5l co jest idealnym wynikiem … :P
    z góry dzięki za odp. ;)
    pozdro

    • Przy mojej jeździe ciężko mi zejść poniżej tej wartości, a mam raczej ciężką rękę

  4. szaraq

    Aha no to jak 3,5 l przy „raczej” ciężkiej ręce to super :) Dzięki !:)

  5. selmen

    super stronka. w końcu jakiś konkretny opis użytkowania tego modelu napisany przez samego użytkownika a nie jakiś „fachofców” wyciskających pryszcze na ekran co w życiu niczym nie jeździli a pouczających wszystkich, że jak chińskie to fee… sam mam 2 chińskie motocykle i na nie nie narzekam. w jednym już 30000 pękło i wkrótce przybędzie kolejne moto do kolekcji- keeway cruiser. myślę także o zakupie nowej maszyny turystycznej za jakiś czas i waham się między Junakiem NK 650 a własnie M20. Wolałbym NK ale ta cena i brak opinii i testów…zapraszam na moje stronki:
    http://jinlun-jl-250.mojemoto.pl/
    http://zippnitrotourist.mojemoto.pl/
    a przede wszystkim na:
    http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/forum/

  6. selmen

    a co do gniazda 12V to polecam kupić na Allegro zestaw z przekaźnikiem, bezpiecznikiem i mocowaniem na kierę. załozyłem juz taki do swego Jinluna i nie narzekam. w Zippie Nitro żony z braku całościowej kierownicy wykorzystałem plastikową osłonę zbiornika i gniazdo „wciskowe”. radzę uzależnić włączanie zasilania od oddzielnego, łatwo dostępnego w czasie jazdy przycisku a nie stacyjki. będziesz mógł wtedy wyłączać i włączać zasilanie GPS w czasie jazdy w zalezności od zużycia baterii, która dłużej dzięki temu zachowa swoją pojemność. zasilanie bezposrednio do aku. dodatkowo będziesz mógł korzystać z gniazda przy wyłączonym kluczyku a to w trasie się czasem przydaje-choćby do podładowania tel w czasie postoju czy podłączenia czajnika turystycznego. zresztą jak jesteś mechanikiem to sobie bez problemu z tym poradzisz. pozdro

  7. Piszesz że to moto na każdy teren czyli można zjechać z asfaltu na szutry i plomby z zębów nie powypadają?
    pozdrawiam

    • Zdecydowanie szutrów się nie boi. Zawieszenie radzi sobie bardzo dobrze, tylko opony przydały by się lepsze bo seria z piachem działać nie chce za bardzo

Leave a comment